Scroll to top

Kies de juiste influencers voor jouw doelgroep

Influencers en fans: I’ll have what she’s having

Influencers kunnen een product maken of breken. Als jouw doel is om een goede band met je consumenten op te bouwen, en daarmee je merk en product in de juiste markt wilt positioneren. Dan heb je een betrouwbare influencer nodig. Het liefst iemand die op een authentieke manier gebruik maakt van jouw product of dienst.  Kijk naar de professionaliteit en media-exposure van het kanaal: het aantal volgers, het type volgers, de zichtbaarheid op evenementen en de betrouwbaarheid van het individu.

Influencers zijn een zeer persoonlijke toevoeging aan jouw marketingstrategie. Wie passen er goed bij jouw merk? En met welk doel ga je een influencer benaderen? Kies zorgvuldig influencers uit die bij jouw merk en jouw doelgroep passen. Daar kunnen wij jou bij helpen!

Micro influencers (>10.000)
Het inzetten van een micro influencer is toegankelijk. Waarschijnlijk werken zij nog met kleinere brands. Daardoor doen ze (nog) veel voor goodwill en naamsbekendheid. Ook micro influencers kunnen de aankoop van een product al sterk beïnvloeden. Onderschat ze daarom niet! Deze influencers kunnen door hun persoonlijke karakter de betrouwbaarheid van je merk verhogen.

Macro influencers (>50.000)
Macro influencers worden vaak commercieel ingezet voor het viral laten gaan van producten of diensten van bedrijven, maar zijn nog niet opgeslokt door de faam. Deze influencers zijn zeer geschikt voor een lange termijn samenwerking. Geef ze ook de ruimte om hun creativiteit kwijt te kunnen in het maken van content voor jouw merk.

Top influencers (>100.000)
Het kiezen van de juiste top influencer is altijd een weloverwogen keuze. Top influencers zijn het neusje van de zalm, maar zitten (bijna altijd) aangesloten bij een management. Dit betekent dat zij lastiger zijn om te bereiken en duurder zijn om in te zetten voor je merk. Top influencers zijn de gevestigde orde. Voor hun werk verwachten ze meer vrijheid. Geef ze ook deze vrijheid.

 

Related posts