Het Rhedens
Strategische communicatie
op de open dag
Een kijkje bij het Rhedens
Het Rhedens biedt alle vormen van voortgezet onderwijs aan op drie verschillende locaties, van praktijkonderwijs tot gymnasium. Elk met een unieke identiteit. Het doel van het Rhedens? Leerlingen zo goed mogelijk voorbereiden op hun vervolgopleiding, de arbeidsmarkt en de samenleving.
Ontdek en ervaar het Rhedens
Jaarlijks organiseert het Rhedens een open dag om potentiële leerlingen en hun ouders een kijkje te geven in de school, faciliteiten, onderwijsaanbod en sfeer. Zij krijgen de kans om de school te verkennen, vragen te stellen aan docenten en leerlingen, en een gevoel te krijgen van wat de school te bieden heeft.
Om de aandacht van de doelgroep te trekken voor deze open dag, hebben we diverse offline communicatiemiddelen ontwikkeld, zoals opvallende posters en krantenadvertenties. Deze zijn ontwikkeld in een nieuwe, opvallende huisstijl, ontwikkeld door Zichtbaar.
Drie locaties, één identiteit
Met verschillende locaties en doelgroepen was een strategische aanpak, waarbij we onze overkoepelende identiteit behielden, essentieel. Elke locatie ontving een unieke folder en vlag, terwijl we toch consistent bleven met de huisstijl van Het Rhedens. Ook hebben we een tote bag ontworpen, die op alle locaties werd uitgedeeld, om een samenhangende boodschap te communiceren naar alle bezoekers.”