Monuglas®
De sleutel tot
online vindbaarheid

Een ijzersterke contentstrategie met resultaat

Monuglas® is expert op het gebied van glasproductie en -levering voor monumentale panden. Met hun uitgebreide assortiment, bieden ze voor elk monumentale pand een passende oplossing. Hiermee dragen ze bij aan het behoud van cultureel erfgoed. Daarnaast zetten ze zich in voor duurzaamheid, energiebesparing en comfort.

Focus op merkbekendheid en merkimago 

Monuglas® streefde ernaar om de merkbekendheid te verhogen, met een specifieke focus op het verbeteren van de online vindbaarheid. Ze wilden graag beter gevonden worden door hun belangrijkste doelgroepen: eigenaren, architecten en adviseurs, aannemers en glaszetters. Daarnaast wilden ze ook hun merkimago verbeteren. Ze wilden niet alleen gezien worden als producent en leverancier, maar ook als kennispartner. 

Een strategische positionering

Om dit te bereiken, hebben we een contentstrategie ontwikkeld. Hiermee positioneren we Monuglas® als dé expert op het gebied van glas voor monumentale panden. Een cruciaal aspect van deze contentstrategie was het vergroten van de online zichtbaarheid van Monuglas®.

Optimalisatie

We hebben ons gericht op het verbeteren van bestaande en het opstellen van nieuwe cases en artikelen. Daarom heeft online marketingbureau Effecty een zoekwoordenonderzoek uitgevoerd. Hierbij hebben ze niet alleen gezocht naar relevante nieuwe zoekwoorden, maar ook naar optimalisatiemogelijkheden voor bestaande pagina’s.

En onze inzet is door Google beloond! Door het inzetten van de juiste zoekwoorden te combineren met aansprekende content voor de doelgroep, zijn de pagina’s tot wel 22 posities gestegen in de Google Ranking.

Meer weten over rebranding?
Bel Steven +31 26 7600102
of stuur een email