Petrie Rijlaarzen
The world at your feet.
Petrie for everybody
Petrie Rijlaarzen is een echt familiebedrijf met passie voor het ambacht. Al meer dan 150 jaar maakt Petrie Rijlaarzen rijlaarzen van uitzonderlijke kwaliteit. Daarbij geven ze ruiters de mogelijkheid hun op maat gemaakte droomlaars te creëren in de Customize Your Boots applicatie.
Een online fanbase creëren
Hoewel Petrie Rijlaarzen op zichzelf al een sterk merk was, miste het een stuk online zichtbaarheid. De onlinewereld bleef groeien en het werd steeds belangrijker om ook daar een sterke positie in te nemen. Door onder andere te kijken waar de doelgroep zich bevond en hoe we die het beste aan konden spreken, konden we Petrie voorzien van een passend advies.
Petrie Rijlaarzen is een echt familiebedrijf met passie voor het ambacht. Al meer dan 150 jaar maakt Petrie Rijlaarzen rijlaarzen van uitzonderlijke kwaliteit. Daarbij geven ze ruiters de mogelijkheid hun op maat gemaakte droomlaars te creëren in de Customize Your Boots applicatie.
Influencer marketing
Om ook online een sterk merk te bouwen, hebben we de samenwerking opgezet met influencers die al ‘fan’ waren van Petrie om samen content te maken voor een groter bereik. En daar heeft Petrie er meer dan genoeg van. Voorbeelden hiervan zijn Dinja van Liere en Robbin Kleermans.
en waardevolle content
Middels een kort interview haalden we waardevolle verhalen en ervaringen op bij ambassadeurs. Deze verhalen werkten we uit tot blogs voor de website, maar konden we direct ook gebruiken voor de socials (dan wordt het direct lekker crossmediaal). Goede fotografie speelt hierbij ook een grote rol. In sommige gevallen schaffen we deze aan, in andere gevallen denken we mee over passende fotografen en verwezenlijken we samen een fotoshoot voor extra content.
Met een groot bereik als resultaat
Het schrijven van bijvoorbeeld blogs in samenwerking met ambassadeurs, zorgde er onder andere voor dat we een sterke en betrouwbare website hebben opgebouwd en daarmee hoger scoorden in de organische zoekresultaten. Door actief aanwezig te zijn op socialemediakanalen zoals Instagram & Facebook (zowel organisch als betaald) schoot het aantal volgers in een paar jaar van onder de duizend naar meer dan 20.000 volgers op Instagram en 16.000 op Facebook.