Stichting VbV

Van missie
naar logo

De transformatie van Stichting VbV

Stichting Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit (VbV) is een gezamenlijk initiatief van alle Nederlandse schadeverzekeraars. Zij behartigen de collectieve belangen van schadeverzekeraars, verzekerden, leasemaatschappijen en verhuurbedrijven die te maken hebben met criminaliteit, gerelateerd aan voer- of vaartuigen.

Aansluiting bij de doelgroep

Door zorgvuldig te kijken naar hun merk, communicatie en doelen kon Stichting VbV helder zien waar ze stonden en waar ze naartoe wilden. Ze begrepen beter hoe ze wilden overkomen op hun publiek en ontdekten eventuele problemen in hoe ze zich nu presenteerden. Door hun doelen en ideeën te laten samenvallen met hun merk, konden ze een sterker en echter imago creëren dat goed aansloot bij hun publiek en hen hielp om beter te werken in hun vakgebied.

Een nieuw logo

Naast het ontwikkelen van een nieuwe strategie, heeft Stichting VbV ook een nieuw logo geïntroduceerd. Dit logo is niet zomaar een grafische weergave, maar een visuele vertaling van de essentie van het merk. Het symboliseert het cruciale aspect van hun werk: het opsporen, vinden en in kaart brengen van gestolen voertuigen. 

Bij het ontwerpen van het logo is ook rekening gehouden met het imago van Stichting VbV in de perceptie van hun doelgroepen. Deze stichting wordt namelijk gezien als een centraal punt en een essentiële speler in het veld. Het logo weerspiegelt dit door een visueel element te bevatten dat dit centrale en verbindende aspect illustreert, zoals bijvoorbeeld een centrale locatie of een spinnenwebmotief. Zo wordt niet alleen de functie van de stichting visueel gecommuniceerd, maar ook haar rol als centraal coördinatiepunt.

Meer weten over logo's?
Bel Steven +31 26 7600102
of stuur een email